EL DESVIAMENT NORT DE RIPOLLENS VOLEN VENDRE LA MOTO
La variant que Ripoll necessita és un túnel per sota la muntanya de Sant Bartomeu.
La variant per unir les carreteres de Vic i de Comprodon al seu pas per Ripoll, que proposa la Generalitat, com alternativa a la Ronda de Mas d´en Bosch, s´inicia a la rotonda de Mas d´en Bosch i enlairant-se per damunt del canal de Can Ballvé, esquartera tota la falda de Sant Roc, amb un túnel passa per sota el Pla de Sant Pere i acaba a la rotonda de la font del Sant.
El PSC de Ripoll creu que la variant que la Vila necessita per unir aquestes dues carreteres, és la d´un túnel per sota la muntanya de Sant Bartomeu i per això el Grup municipal socialista ha presentat al·legacions al projecte basades en unes consideracions, de les que en destaquem com a més importants.
És incomprensible que en l´encreuament de menys trànsit (l´enllaç de Mas d´en Bosch) es solucioni fent un entroncament a doble nivell i que l´encreuament de la Font del Sant, on hi conflueix la sortida nord de la Vila i rep tot el trànsit de la N-152, es plantegi a un sol nivell i mitjançant una rotonda de radi inferior als 15 metres. De segur que quedarà molt colapsat i conflictiu.
La solució que proposen és més llarga, més lenta i en passar més del 50% per sòl residencial provocaria uns efectes acústics i de barrera greus per a la població que passar per l´esquerra del Ter aigües avall amb un túnel sota Sant Bartomeu.
Una de les peculiaritats més importants de Ripoll és el seu entorn natural. El nostre creixement i progrés ha d´anar lligat al territori i al pasisatge, i no es poden admetre més actuacions amb degradacions de muntanya irreversibles. El projecte que es presenta de variant produeix uns impactes que farien rebutjar-lo en qualsevol territori i per això cal desestimar-lo globalment. Segons el propi projecte, es considera que té impactes severs en 7 aspectes dels quinze estudiats. Tants impactes severs han de fer considerar la globalitat del projecte com rebutjable.
L´arribada de la variant a la rotonda de la Font del Sant, on conflueix també la N-152 i la sortida del nucli urbà de Ripoll, ho fa amb 5 carrils (3 de la variant i dos de serveis que pugen al Pla de Sant Pere) i que es mengen tot el terreny pla existent entre els torrents de Serrallonga i del Sant, doncs se´l menja la trinxera de 60 metres d´ample i 17 metres d´altura, molt superior a la que té el riu Ter en el centre urbà (30x6m).
Es fan uns talussos amb una inclinació de més del 70º, cosa que s´aproxima a la verticalitat. En alguns punts els talussos superen els 24 metres d´altura, (un edifici de Planta Baixa més 8 Plantes Pis). Unes dimensions que obligarien a fer un fals túnel. També desapareix el camí ral a Campdevànol.
Ripoll no es mereix que per motius econòmics ens malmetin la Vila i arruïnin el nostre futur.
1 comentari:
En relació al pas de la nova variant pel sector de Caganell; només recordar que segons el Pla General o POUM de Ripoll aprovat l'agost del 2008; es delimiten a Ripoll 27 espais naturals que cal salvaguardar per mantenir la biodiversitat del municipi i la funcionalitat ecològica dels diferents ecosistemes segons l'article 117 del Decret legislatiu 1/90 i la Llei 2/2002 d'Urbanisme i la nova Llei 10/2004 que modifica l'anterior.
Entre aquests espais a preservar s'inclou en la fitxa de la Memòria Ambiental del POUM (espai nº 21) l'espai de la Riera de Caganell en tot el seu domini fluvial. El POUM preveu delimitar-ne una franja de protecció que permeti recuperar el bosc de ribera i evitar l'accés de bestiar.
Per tant l'estudi informatiu de la nova variant ha de salvaguardar aquest espai sense afectar-lo.
Que així sigui.
Publica un comentari a l'entrada