Aquest blog està destinat a tots els ciutadans i ciutadanes de la Comptal vila de Ripoll que no estan d'acord amb la creació d'aquest túnel per descongestionar la circulació del carrer Progrés un o dos dies a la setmana durant unes hores. S'ha de tenir en compte, que s'han de respectar les opinions de tothom. Un punt de reunió dels amants de Ripoll.

divendres, 9 de novembre del 2007

Diari de Girona

Ripoll vol que s´acceleri la construcció de la variant est
L'alcaldessa vol evitar que sigui «un embut» quan s'acabi el desdoblament de la C-17

L'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà (ERC), considera «una necessitat» que s'encarrili la construcció de la variant est del municipi coneguda com la variant de Sant Bartomeu. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha entregat la primera proposta de traçat a l'Ajuntament amb dues alternatives de traçat. L'equip de govern ripollès la considera força positiva i demana a la Generalitat que acceleri el projecte perquè considera que si s'acaba més tard que el desdoblament de la C-17 entre Vic i Ripoll «es pot convertir en un embut» si la variant no està acabada. El cost orientatiu de l'obra és de 40 milions d'euros.
ACN Representants de l'Ajuntament de Ripoll es van reunir la setmana passada amb responsables de carreteres de la Generalitat. Segons ha explicat el regidor d'Urbanisme, Eudald Casas, actualment el govern català està elaborant l'estudi informatiu que podria tenir llum verda entre el gener i el febrer 2008. Posteriorment, entraria en exposició pública i llavors «faltarà dotar el projecte de pressupost» fet que des de l'Ajuntament pressionaran «perquè sigui el més aviat possible».L'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà, diu que cal pressionar perquè quan s'acabin les obres de la C-17 i sense la variant «això es pugui convertir en un embut». Per Jordà, el nombre d'usuaris de la C-17 ha augmentat i «més que esperem que augmenti amb el desdoblament» pel que considera «important» anar encarrilant la nova variant. L'alcadessa ha recordat que aquest projecte ha estat en les darreres eleccions municipals al programa electoral d'ERC, el seu partit.La proposta inicial feta per la Generalitat satisfà força les expectatives de l'Ajuntament de Ripoll que considera que s'ajusta al actual pla d'urbanisme (POUM). La proposta passa per construir una variant de dos carrils. Aquesta arrencaria just final de l'arribada dels quatre carrils de la C-17 amb la confluència de la carretera cap a Les Lloses. La proposta preveu travessar el riu just davant de la casa de sant Quintí. El recorregut va després entre el riu i la via del tren. Just abans de la casa de Can Romans hi ha un lleuger gir a la dreta i hi ha un primer túnel d'uns 365 metres. Posteriorment, creua la muntanya de Sant Bartomeu amb un segon túnel de 1320 metres.El projecte recull la inquietud dels veïns del barri Vista Alegre que havien demanat que traçat no passes per sota les seves cases. Segons ha explicat Eudald Casas, el PTOP ha acceptat la proposta i «l'entrada del túnel de Sant Bartomeu no passa per sota de cap casa».Després d'analitzar la proposta, l'Ajuntament de Ripoll proposarà al PTOP algunes modificacions com que la nova rotonda de la zona del polígon industrial Pintors sigui una sortida o la creació d'un enllaç amb la carretera de Vallfogona.El cost econòmic de l'obra estimat en uns 40 milions d'euros, Casas diu que «s'ha d'agafar encara amb pinses perquè és orientativa» segons Casas que considera que la variant est o de Sant Bartomeu més enllà d'una variant per descongestionar permet «veure el perfil de Ripoll». Respecte a l'impacte medioambiental de la nova via des de l'Ajuntament de Ripoll considera que serà «mínim». A més entenen que amb l'actual proposta «pràcticament no hi haurà expropiacions».